20 de idei de gustări sănătoase pentru copii activi- pentru parc, școală, picnic, călătorii și activități sportive (P)

de admin
20 de idei de gustări sănătoase pentru copii activi- pentru parc, școală, picnic, călătorii și activități sportive (P)

Copilul nostru stă locului doar când doarme. Așa a fost de când s-a născut și e una dintre trăsăturile pe care le ador la el.

Ne-am dat seama încă din primele luni de viața că avem un copil activ, pus pe explorat și pe mișcare.

Ca idee, la 3 zile după ce l-am adus de la maternitate, când îl puneam pe burtică, peste zi, deja își ridica capul și-l întorcea de pe o parte pe alta, mânat de curiozitate și de energie.

La 6 luni si jumatate deja mergea deja de-a bușilea, deși de abia statea cum se cuvine în fund. Nu era interesat să stea locului, el voia să parcurgă distanțe. Eram atât de panicați încât primul nostru instinct a fost să-i protejam capul cu o cască.

Da, există și așa ceva, căști speciale pentru copii sub 1 an. Bine că ne-a venit mintea la cap și am returnat-o a doua zi. Am protejat colțurile și muchiile de prin casă cât am putut și i-am dat liber bebelușului la explorat. Nu l-am ținut în țarc sau în lesă. Nu sunt de acord, mai ales cu ultima variantă, dar despre asta voi scrie cu altă ocazie.

Ce vreau să spun este că aventura nu s-a terminat aici. La 11 luni mergea singur in picioare (fără ajutor), la 1 an si 3 luni urca singur scările, fără a se ține de nimic, la 1 an si jumatate mergea cu bicicleta fără pedale. Acum e toată ziua pe trotinetă, se cațără pe franghii în parc, înoată și, mai nou, face atletism.

Pe măsură ce crește, copilul nostru are din ce în ce mai multa nevoie să-și consume energia în tot felul de activități.

Sunt absolut sigură că nu suntem singurii părinți de copil activ. Cunosc o grămadă de micuți “atomici” cum le place mamelor să-i alinte. La pachet cu dorința asta de mișcare continuă vine și nevoia de a mânca un pic mai mult sau mai consistent decât în cazul copiilor mai statici și e absolut normal!

Atenție, gustările se consumă cu 1-2 ore înainte de activitatea sportivă, pentru o digestie corectă și pentru a evita disconfortul abdominal (crampe, dureri, etc)!

Este foarte important pentru copiii activi sau care practică un sport de performanță să li se furnizeze gustări sănătoase pe parcursul întregii zile pentru a face față efortului și a se dezvolta armonios. Așa că grija mea constantă este sa am la mine astfel de gustări echilibrate, care sa-i acopere necesarul de nutrienți.

Sfaturi pentru gustări mai sănătoase

• Alternez gustările dulci cu cele sărate și pe cele mai light cu cele mai consistente, în funcție de intensitatea efortului pe care urmează să-l facă sau l-a făcut și de momentul zilei.
• pregătesc gustarea împreună cu cel mic
• mâncăm împreună uneori același lucru
• combin dulcele preferat al copilului cu un fruct proaspăt sau cu o legumă (de ex. biscuiții sunt însoțiți de o banana sau un măr)

Bine de știut

• Energia de dimineața devreme este furnizată de cina sau gustarea de cu o seară înainte
• Energia de dimineața târziu este furnizată de micul dejun sau de gustarea de dimineață
• Energia de după-amiaza provvine de la masa de prânz
• Seara,  energia este furnizată de gustarea de după-amiază

De ce sunt importante gustările

• oferă celor mici energia de care au nevoie la școală, în pauzele de joacă sau în timpul activităților sportive
reduc senzația de foame și le cresc capacitatea de concentrare pe parcursul zilei. Atenția lor este îndreptate spre activitate și nu spre mâncare. Știi și tu cât de greu este să gândești când ți-e foame!
• conțin nutrienți care ajută corpul să se refacă după activitatea fizică intensă
• dacă sunt gustări sănătoase și echilibrate, învață copiii să facă alegeri alimentare corecte, încă de la o vârstă fragedă

Cum spuneam și mai sus, atunci când pregătesc gustările, mă ghidez după momentul zilei și intensitatea efortului pe care cel mic urmează să-l facă. O gustare mică poate fi un fruct și un biscuite, iar o gustare mai consistentă poate semăna cu o mini-masă (o porție redusă de mâncare), cum ar fi un sandviș cu cu avocado sau humus cu legume.

Iată câteva idei de gustări numai bune de luat în parc, la scoală, la picnic, în călătorii și la activitățile sportive (click pe text sau poză pentru detalii):

  1. fructe proaspete (atentie, nu toate fructele rezista la caldura/frig si transport- recomand bananele, merele, perele, eventual afine) + biscuiții cu banane sau căpșune. Cei de la Organix se numără printre preferații nostri fiindcă sunt din cereale integrale, îndulciți doar cu suc de struguri și nu au zahăr adaugat, coloranti și arome artificiale.
Brioșe cu iaurt și căpșuni (fără zahăr)

6. iaurt natural (fără zahăr) cu cereale de porumb, semințe fructe proaspete și stafide (atenție la marimea porției). Eu am folosit o cutiuță de stafide la Organix , care reprezintă fix o porție.

8. Humus cu bețigașe de legume (morcov, castravete, ardei)

humus

 

View this post on Instagram

 

#busymomsnack #peanutbutterbananasandwich #gustarerapida

A post shared by Alina~mom|architect|foodie. (@mamamagro) on

13. Baton energizant. Nouă ne plac batoanele ecologice din ovaz integral si fructe de la Organix, fiindcă, la fel ca bscuiții,  sunt fără zahăr adăugat, și reprezintă gustarea perfectă ce asigură eliberarea treptată de energie pentru a menține copilașii plini de vigoare pentru joacă și sport.

Sushi de clatite cu banane si struguri

20. Biscuiți cu umplutură de căpsune și mere (100% fructe BIO). Si aceștia sunt fără zahăr adaugat. Sunt ambalați individual, deci ușor de transportat și sunt potriviți pentru copiii peste 18 luni, dar si pentru părinți.

Bineînțeles că încerc să pregătesc cât mai multe preparate în casă, dar, atunci când timpul nu-mi permite (sau căldura de afară), apelez la unele produse din comerț. Nu sunt foarte multe variante, dar cele de la Organix mi-au placut de la bun început și nu m-au dezamagit niciodată. Le aleg cu foarte mare atenție și fac cu ajutorul lor tot felul de combinatii…

Dacă ai încercat una din cele 20 de gustări sănătoase pentru copii activi, m-aș bucura să îmi spui părerea ta, într-un comentariu mai jos. De asemenea, pentru a nu pierde viitoarele articole, te poți abona la Newsletter sau să dai “like” paginii de Facebook și follow celor de Pinterest și Instagram.

Facebook comments

ALTE RETETE SIMILARE

Lasa un comentariu